Ehkä vuonna 2004 olin Turun yliopiston pakollisella suomen kielitaidon kurssilla. Tehtiin ryhmätöitä. Käsittelemässämme tekstissä sanottiin jotain tapahtuvan "Eumenideissa". 

Ryhmäläinen kysyi mitä tuo tarkoittaa. Minulla aina ollut valtava tarve muiden nähdä tietoni asioista. Sanoin eumenidien olevan antiikin Kreikan koston hengettäriä. 

Tämän tiesin, koska Eumenidit 9. kerroksen miesten vessassa -novellin sisältävän kokoelman esipuheessa Markku Sadelehto oli kertonut mitä eumenidit ovat.

Kurssin vetäjä kuiten hetken päästä toteaa Eumenidien olevan Sofokleen (tai jonkun vastaavan) näytelmä. Ryhmäläinen sanoo minulle naurahtaen, ettei mennyt ihan oikein. 

Olin äärimmäisen epäsosiaalinen ja koko kurssi on ahdistanut minua valtavasti. Tässä tilanteessa pakko avata suuni kuitenkin ja esittää jotain pointtia kurssin vetäjälle.

Koska olinhan oikeassa, että ne ovat koston hengettäriä. Isolla kirjoitettuna ne ovat Sofokleen näytelmän nimi. 

Minua hävettää tuo tilanne edelleen.